חשיבות הציוד האורטופדי בבדיקות וטיפולים

אנשים עם בעיות אורטופדיות סובלים רבות בשל מצבם ויש צורך לטפל בהם בצורה מקצועית מיוחדת. לאחר שאדם נפגע הוא עובר בדיקות ומקבל את הטיפול המתאים הכולל, בין היתר, קיבוע שברים באמצעים שונים כולל גבס, חבישת תחבושות וטיפולים אחרים. שחלקם תרופתיים. במקרים קשים רבים הטיפול נמשך תקופה ארוכה וכולל טיפולי משנה, בדיקות וכדומה. לאחר הסרת גבס ובמקרים אחרים, יש צורך בטיפולי פיזיותרפיה מגוונים על מנת לנסות ולהחזיר מצב לקדמותו. במקרים ההופכים לכרוניים יזדקק המטופל לטיפולים קבועים לתקופות ארוכות או לכל שארית ימיו. טיפולים אלו נעשים על ידי בעלי מקצוע במכונים ובמוסדות רפואיים בעלי תשתית מתאימה. בנוסף, משתמשים הסובלים בעזרים רבים באופן אישי על בסיס קבוע.

ציוד אורטופדי להקלת עומסים ומניעת נזק

מטבע הדברים, הנפגע נתון במצב רגיש ויש חשיבות וצורך לשימוש בציוד אורטופדי מגוון כדי למנוע גרימת נזק נוסף על הקיים וכדי לאפשר טיפולים טובים לשיפור המצב.  בעיות אורטופדיה קורות במערכת השלד והשרירים של האדם והן מופיעות בכל מקום בגוף. הן נפוצות בגפיים, בגב, בעמוד השדרה ועוד. על הרגליים יש עומס רב בשל העובדה שהן נושאות את משקל הגוף ופגיעות רבות מזוהות בברכיים, בכפות הרגליים ועוד. בעלי מקצוע המשתמשים רבות בידיהם יהיו חשופים יותר מהאחרים לפגיעות בהן. סבלים ועובדים הנושאים משקל רב יהיו חשופים רבות לבעיות גב. ספורטאים מאמצים רבות את מערכות העצמות והשלד והם נכללים בסקטור המועד לפגיעות אורטופדיות, וכן הלאה.

פגיעות אלו יכולות להגיע כתוצאה מתאונות, חבלות, טראומות, פעילות מאומצת מדי או שאיננה נכונה, מבלאי שמקורו בהזדקנות הגוף וכדומה. אורתופדים מאבחנים את הפגיעות על ידי בדיקות חיצוניות, צילומי רנטגן ועוד וקובעים את הטיפול המתאים לכל מצב. עזרים אישיים המשמשים מטופלים הם: חגורות בטן וגב, תחבושות וגרביים אלסטיות, פלסטרים ופדים מפרידי אצבעות. רפידות ומדרסים לכפות רגליים, מכשירי הליכה, סדי מנוחה, תומכי מרפק ושורש כף היד ועוד. המטפל יכול להורות על שימוש בפריטים אלו בעת הטיפול או להחליט לבצע טיפול בלעדיהם. ציוד אחר נועד לסייע לנפגעים בתנועה והוא כולל כסאות גלגלים הליכונים ועזרים אחרים דומים.

מתקני עזר להרמה והעברה של מטופלים

עזרים אחרים הם מתקנים שנועדו להעברת והרמת מטופלים. מדובר על מנופים, ערסלים, מתקני העמדה וכדומה. חלקם הינם ידניים, והמתקדמים ביותר הינם חשמליים המאפשרים שינוע ללא מאמץ ועל ידי מטפל אחד. בנוסף להם, יש מכשירים אלקטרוניים שמקלים על כאבי שרירים דוגמת מכשירים לטיפולי אלקטרו תרפיה, אחרים היוצרים גלי הלם, מכשירי טנס המשחררים פולסים חשמליים ועוד. אביזרים אחרים הם אמבטיות, ובריכות שמיועדות להכנסת מטופלים לשם קבלת טיפולי מים שונים, מכשירי סדים לחמום ומכשירים אחרים המקרינים חום ועוד. בתוך כל אלו ניתן לכלול גם תכשירים שונים אותם מורחים במקומות הטיפול לצורך הרגעה ולמטרות נוספות. כל אלו ואחרים חשובים מאוד ונועדו לשימוש המטפלים ולמטופלים עצמם.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *