לקראת ניתוח הרמת חזה

יש שיטות שונות לביצוע ניתוח פלסטי להרמת חזה, אולם המשותף לכולן הוא הצורך בתקופת התאוששות. כך תיערכי נכון ליום שאחרי הניתוח.

ניתוח הרמת חזה הוא אחד הניתוחים המבוקשים ביותר בתחום הרפואה הפלסטית, והוא נחשב לניתוח עם אחוזי סיכון נמוכים ומידת שביעות רצון גבוהה. עם זאת, חשוב לזכור שמדובר בניתוח לכל דבר, הנערך תחת הרדמה מלאה, וכרוך בתקופת התאוששות בבית. לכן, חשוב לצאת מפגישת הייעוץ אצל הרופא עם כל הפרטים, כדי שתדעי כיצד להיערך לתקופה שלאחר הניתוח.

מה צפוי לאחר הניתוח?

תקופת ההחלמה וההנחיות אותן תצטרכי לבצע, משתנים במידה רבה מאישה לאישה והם תלויים גם בטכניקה ובמורכבות הניתוח. עם זאת, יש מספר דברים משותפים.

לאחר הניתוח, האישה תועבר להתאוששות ובמקרים רבים גם תשהה לילה בבית החולים ותשוחרר רק יום לאחר מכן. לאחר הניתוח תתבקשי ללבוש חזיית ספורט הדוקה, אשר תלווה אותך למשך כשבועיים. בשחרור עצמו תקבלי הנחיות לגבי מקלחת ותנוחת שינה מועדפת, כאשר לרוב רצוי לשכב על הגב.

בימים הראשונים את צפויה לחוש כאבים, אשר יתגברו בעיקר בשינוי תנוחה. הכאבים ייעלמו לאט וניתן להתמודד איתם עם או בלי משככי כאבים. בימים הראשונים תצטרכי גם להימנע מהרמת משקלים כבדים, לכן אם יש פעוט בבית או שהרמת משקל היא חלק מהשגרה היומיומית שלך, חשוב להיערך בהתאם לתקופה שלאחר הניתוח, כדי לא לפגוע בתוצאות שהתקבלו. החזרה לשגרה תתבצע בצורה הדרגתית וחשוב להיות סבלניים.

את בוודאי מלאת ציפייה לראות את תוצאות הניתוח, אולם בשבועות הראשונים האזור עדיין נפוח, והנפיחות צפויה להיעלם בצורה הדרגתית במשך חודשיים עד שלושה, או יותר כאשר מדובר בניתוחים בהם השתל הוחדר מתחת לשריר.

האם צפויים סיבוכים?

כמו בכל ניתוח, גם ניתוח בעל אחוזי הצלחה גבוהים, יכולים להיות סיבוכים וחשוב להיות ערניים ובמידה ויש תגובה חריגה, לפנות בהקדם להיבדק. אחד הסיבוכים הוא שטף דם, ובמקרים חריגים יהיה צורך לנקז את הדם ולהחזיר את השתל. סיבוך נוסף הוא היווצרות דלקת או זיהום כתגובה לשתל או לחוסר סטריליות במהלך הניתוח. במקרים קלים אפשר לטפל באמצעות אנטיביוטיקה, אך ייתכן ויהיה צורך להוציא את השתל באופן זמני, במקרים בהם הזיהום עמוק וצריך לתת למקום להירפא.

לצורך בידוד השתל, הגוף מייצר רקמה ורוב המטופלות אינן חשות כלל בתהליך הטבעי הנ”ל. עם זאת, אחוז מסוים של הנשים צפוי לסבול מהתקשות הרקמה (קופסית), אי נוחות ושינוי בצורת השד.

סיבוכים מוכרים נוספים הם איבוד תחושה בפטמה ונימול ובשתלים ישנים גם דליפה או קרע, המחייבים התערבות כירורגית.

כדי להפחית את הסיכוי להיווצרותם של סיבוכים ולהקל על תאריך ההחלמה, חשוב לבחור בכירורג פלסטי בכיר ובעל ניסיון, המכיר את טכניקות הניתוח המתקדמות ביותר ויודע לבחור עבור כל אישה, את שיטת הניתוח המתאימה עבורה.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *