הרבלייף מסבירים מהם הצעדים לשמירה על בריאות גופנו

שמירה על בריאות גופנו מאריכה חיים ומשפרת את האיכות שלהם. אין ספק שהיום, כשאנו נמצאים במאה ה-21, קשה יותר לשמור על אורח חיים בריא, לצד מגוון של פיתויים, ובעיקר כשאת הפעילויות הבסיסיות שלנו, החליפו כל כך הרבה מכשירים – רכבים, אופניים חשמליים, ואפילו הטלפון.

כדי לשמור על בריאות וחיוניות, הרבלייף מביאה אליכם מספר צעדים שיהפכו בהדרגה את חייכם להרבה יותר טובים ובריאים.

תזונה מאוזנת

התזונה היא הבסיס לאורח חיים נכון. הקפידו להעניק לגופכם מזון טבעי ולא מעובד, ושלבו בתפריט שלכם מגוון של ירקות, פירות, דגנים, אגוזים וזרעים. התזונה היא הדלק של הגוף, וגם תסמינים כמו עייפות, חולשה ושרירים תפוסים, יכולים להיות כתוצאה מתזונה שאינה נכונה לגופכם. תזונה מאוזנת כוללת פחמימות מורכבות, חלבונים, שומנים, ויטמינים ומינרלים, עם המלצה לשתות לפחות 2 ליטר מים ביום.

פעילות גופנית

הנעת הגוף ופעילות גופנית חיונית במיוחד לשמירה על איכות חיים טובה ולאריכות ימים. בגלל אורח החיים הנוכחי, בו אנו מבלים שעות רבות בישיבה מול המחשב, הטלוויזיה והטלפון, הגוף מתנוון ומתבגר מוקדם יותר מהמתוכנן. פעילות גופנית אינה חייבת להיות בחדר הכושר ובאופן מאומץ, ומספיק להשקיע כ-חצי שעה ביום במשך 3 פעמים בשבוע, בהליכה בקצב בינוני, כדי לשפר את תפקוד הלב, הנשימה, השרירים והעצמות. כדי לעשות זאת באופן הדרגתי ולהיכנס לכושר בקצב המתאים לכם, תוכלו להתחיל מלבחור מספר פעולות ביום בהן הייתם רגילים להיעזר ברכב או במעלית – ובצעו אותן עם הרגליים. אפשרות נוספת ומצוינת היא לבחור ענף ספורט אליו אתם מתחברים, כמו ריקוד, טניס, שחיה – ולהפוך את התחביב שלכם להרבה יותר מסתם תחביב.

מדיטציה

המדיטציה ידועה ביתרונות וביכולות שלה לריפוי נפשי ואף פיזי. זמן האיכות בו מתאפשר לנו להיות עם עצמנו ולהקשיב לרחשים שעוברים בנו, חיוני במיוחד לצורך יצירת אווירה רגועה ושלווה. כידוע, תחושות של מתח, לחץ ועצבנות פוגעות בבריאות ובאיכות החיים.

היפטרות מהתמכרויות

כל התמכרות שהיא, גם הקלה ביותר, כמו התמכרות לקפאין, אינה בריאה לגוף, ולוקחת מאיתנו את השליטה על עצמנו ועל היכולת שלנו לבחור באופן רציונלי. גמילה מסוכר, קפה, אלכוהול וסיגריות תבטיח בריאות פיזית ונפשית.

חיי חברה

“לא טוב היות האדם לבדו” – גם נפשית, וגם פיזית. כאשר קיימת סביבה חברתית טובה, היא משפיעה באופן ישיר על הבריאות הפיזית, ומאפשרת לנו להתפתח כאנשים וליצור אינטרקציות חדשות מדי יום, ובכך להכניס לחיינו עניין, אתגר ומימוש עצמי.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *