הפרעות אכילה בילדים

מי כמה איך ומה. אלו הן השאלות המתעוררות ברגע שנחשפים לתופעה הקיימת, כן, גם אצל ילדים, הפרעות אכילה.

הקדמה על הפרעות אכילה בילדים

הפרעות אכילה בילדים. התסמינים, הגיל והסיבות משתנות מילד לילד גם האופן בו הילד מפתח את ההפרעה עשוי להשתנות בין הילדים, הדבר המשותף והקריטי הוא שצריך לטפל בזה ומיד, כי אין פעם שניה לילדות. הפרעות אכילה בילדים עשויות להתפתח מהגיל הצעיר מאוד עד לגיל הנעורים, כאשר ניתן להבחין בילדים המדלגים על ארוחות, מונים את מספר הקלוריות או עוברים על התפריט היומי, ומתייחסים לכל מה שקשור לאוכל במן חשש או אובססיה.

אוכל כאבן בנין

אוכל הוא בסיסי אצל כל אחד כשבגילאים מסוימים האוכל עשוי להיות קריטי, האכילה בגיל הילדות מהווה אבני יסוד בבניית הגוף כהכנה לכל החיים, מרכיבי התזונה השונים, השילוב ביניהם והמינון הוא זה שיכריע על בניית העצמות ורקמות הגוף של הילד בדרך לעתידו. כשקיימים חסרים בגוף, הילד לא מכניס לגופו את כל אבות המזון, ביניהם: הסידן, הברזל, השומן. כן גם השומן מהווה מרכיב חיוני מאוד לבניית הגוף . כאשר הם משלימים לסך הכול שהוא בריאות הילד.

יחס עודף

ניתן להתייחס להפרעות אכילה בילדים להימנעות מאכילה וגם לאכילה מוגזמת. הצורה בה ילד אמור לאכול היא גמישה באופן יחסי וילד שאוכל בכמות גדולה מידי או כמות קטנה מידי הינן תופעות המצריכות טיפול מקצועי, ילד שנראה רעב ומחפש אוכל בצורה מוגזמת כמו כן ילד שנמנע מאכילה באופן מוחלט או כמעט מוחלט שתיהם תופעות קיצוניות העשויות לגרום לילד לבעיות בריאות בהווה ובעתיד.

סיבה ותוצאה

הגורמים להפרעות אכילה בילדים הן שונות ביניהן ניתן למנות. הפרעות הנובעות כתוצאה מסביבה, סביבה המעריצה את בעלי הגזרה הדקה. תורשה, יש מיקרים בהם הפרעות האכילה נובעות מתורשה בהתחשב בכך שלמבנה הפיזיולוגי של הילד יש השפעה על התופעות הנפשיות אותן הוא מפתח. וכן, מניעים פסיכולוגיים כגון חרדה. ניתן אולי להגדיר אותם כמניעים עקיפים כאשר הסיבה היא אחת והתוצאה היא הפרעת אכילה.

להכיר את התופעה ולטפל בה כראוי

הפרעות אכילה בילדים מטופלות על ידי תזונאיות או פסיכולוגים לילדים, הם יודעים לזהות את התסמינים, הם גם יודעים להגדיר האם ההתנהגות הינה התנהגות קיצונית הנמשכת זמן מספיק כדי להגדיר אותה כהפרעה, הם יהיו אלו שידעו להנחות בדרך לפתרון הבעיה. ההפרעה חייבת להיות מטופלת ובזמן על מנת למנוע מגופו של הילד להינזק באופן מוחלט.

Save